Error showing flash-object.


1. Uw reisagent zorgt voor uw totale vakantie, tot in de details.
2. Uw reisagent verdedigt uw belangen : als er iets fout gaat, hebt u een contactpersoon en een klankbord.
3. Advies van een expert : uw reisagent is in de eerste plaats een adviseur, geen boekingsmachine.
4. Keuze : uw reisagent helpt U te selecteren binnen het enorme aanbod aan reizen en reisleveranciers.
5. Kennis en ervaring : uw reisagent is een reiziger en wordt permanent geïnformeerd over bestemmingen, accommodatie en activiteiten.
6. Ontspanning zonder inspanning : uw reisagent waakt erover dat U enkel moet reizen, niet organiseren.
7. Documentatie: uw reisagent kan U volledige en goed uitgewerkte documentatie bezorgen over uw geplande reis.
8. Waar naartoe met kinderen? Uw reisagent pikt er voor U de bestemmingen en accommodatie uit die kindvriendelijk zijn.
9. Waar vermijden we kinderen? Uw reisagent pikt er voor U de bestemmingen en accommodatie uit waar niet (te)veel kinderen zijn.
10. Lijst van niet te missen plekken en ervaringen : uw reisagent wijst U op de meest interessante plekjes op uw bestemming, rekening houdend met uw eigen, specifieke wensen.
11. Reisverzekering : uw reisagent kiest uit het marktaanbod exact de verzekering die U nodig heeft. Niet te weinig, niet teveel.
12. Tijd, tijd, tijd : uw reisagent bespaart U tijd. Veel tijd : opzoeken, selectie, alternatieven bekijken, betaling van alle onderdelen, communicatie met de bestemming, nieuwe voorstellen maken….. vaak onzichtbaar voor U!
13. Veiligheidsregels : uw reisagent is perfect op de hoogte van de snel veranderende veiligheidsmaatregelen op de verschillende luchthavens.
14. Het is een vak : uw reisagent heeft één vak, reizen in elkaar steken. Daar is uw reisagent dag in dag uit mee bezig.
15. Groepen : uw reisagent kan wat voor een individuele klant moeilijk is : aanpalende kamers bekomen voor kleine groepen, zorgen voor een gegroepeerde check-in, de facturatie eenvoudig houden.
16. Kies het tijdstip : uw reisagent kent het hoog- en laagseizoen overal ter wereld. Hij kan U adviseren om uw trip met enkele dagen te verschuiven en zo honderden euro’s uit te sparen.
17. Wat is het verschil tussen een familiekamer en een junior suite? Uw reisagent kent de hotels en kan tegenvallers voorkomen.
18. Tips en trucs : hoe laat moet U echt op de luchthaven zijn? Uw reisagent zorgt ervoor dat U niet te laat aankomt, maar ook niet te vroeg.
19. Singlevakanties : uw reisagent kan U helpen om waar mogelijk zware supplementen te vermijden.
20. Verhoog uw eigen productiviteit : uw reisagent werkt voor U terwijl U voor uzelf werkt.
21. Vermijd reclametrucs : uw reisagent kent het verschil tussen hotels met vijfsterrenstatus in de verschillende landen. Hij weet ook of een foto de werkelijkheid weergeeft. Hij kent de goede, bonafide spelers.
22. Advies en vragen stellen. Uw reisagent beantwoord al uw vragen, tot in de kleinste details en houdt hier vervolgens rekening mee.
23. Reputatie : uw reisagent is gekend in uw streek. Hij heeft zijn zaak opgebouwd op basis van tevreden klanten. Een goede reputatie, die moet je verdienen, elke dag opnieuw.
24. Ik ben 60+, en dan? Uw reisagent meer dan een “zestigplusser” : hij ziet een klant met specifieke eisen en adviseert op basis van deze eisen, niet op basis van een etiket.
25. Tips en trucs : wat kost een taxi in Marrakech? En in Parijs? Hoe verplaatst U zich het beste in Buenos Aires? Uw reisagent weet het.
26. Wat is flexibiliteit waard? Uw reisagent weet wanneer U best maanden op voorhand boekt en wanneer dat echt niet hoeft. Dat levert geld op.
27. One stop shopping : uw reisagent kan meer voor U doen dan gewoon uw reis boeken. Hij kan een restaurant aanbevelen, excursies boeken en ervoor zorgen dat U net dat ietsje meer geniet op vakantie. Service heet dat.
28. Studentenkorting. Wist U dat U op heel wat plaatsen korting krijgt met uw studentenkaart? Uw reisagent geeft U advies.
29. Gaan of niet gaan? Uw reisagent is het best geïnformeerd wanneer er op een bestemming een natuur- of politiek probleem is. Hij kan de officiële berichtgeving interpreteren en U echt raad geven.
30. Lokale wetten en gewoontes : uw reisagent zal U adviseren over de belangrijkste verschillen tussen de Belgische wetten en de wetten van uw bestemming.
31. Goede reisliteratuur. Op zoek naar een goede reisgids? Vraag even raad aan uw reisagent. Dan koopt U wellicht dat ene, steengoede boek in plaats van drie boekjes waarin hetzelfde staat.
32. Transport in kleine, verre landen. Uw reisagent kan U adviseren over de beste lokale transportmogelijkheden, inclusief een idee over de prijs. Staat U al heel wat sterker ter plaatse!
33. Tips en trucs : wat mag U wel en niet in uw handbagage? Even vragen aan uw reisagent en U weet het zeker. Ook de eventuele meerkost.
34. U kan twijfelen, vragen stellen, vragen om te herhalen….. uw vakantie is een van de belangrijkste jaaruitgaven. Beter een vraag teveel stellen dan een vraag te weinig. Uw reisagent geeft antwoord, met kennis van zaken.
35. Verrassingen en geheimpjes. Even uw partner verrassen met een bloemetje of een ijsgekoelde fles champagne op de kamer? Betrek gewoon uw reisagent in het complot. Hij/zij voert alles stiekem uit.
36. Vakantie is voorpret! Wat is er leuker dan over uw vakantie praten met iemand die er werkelijk alles van af weet?
37. Koopjestijd! Uw reisagent weet welke de speciale koopjes en aanbiedingen zijn, zowel in de brochures van touroperators als op de diverse bestemmingen.
38. Wat moet ik inpakken? Vraag even aan uw reisagent of U eventueel ook wat warmere kleding moet voorzien voor ’s avonds, zelfs op dat exotische eiland.
39. Alles op maat. Uw vakantie moet onvergetelijk zijn? Daag uw reisagent uit. Hij zal U een vakantie op maat maken, enkel en alleen voor U.
40. Uw gemoedsrust is belangrijk! Uw reisagent ligt wakker van uw vakantie en zoekt de wereld af voor U.
41. Uw reisagent vecht voor U. toch een klacht over het hotel of een ander reisonderdeel? Uw reisagent zal alles proberen om het recht te zetten en waar mogelijk een schadevergoeding te eisen.
42. Service is belangrijk. Vakantie is verwennen. Laat U dan ook vanaf het begin verwennen : wendt U tot een specialist. Vakantie verzorgen is een vak!
43. Als er iets fout gaat, is een reisagent vaak de beste advocaat voor uw zaak. De goedkoopste ook, trouwens.
44. Informatie is macht. Uw reisagent wordt permanent geïnformeerd over alles wat met reizen en vakantie te maken heeft. Uw reisagent heeft vaak al actie genomen, steeds in uw voordeel!
45. Ieder zijn vak. U bent goed in het uwe. Uw reisagent is goed in een heel speciaal vak : het toerisme.
46. Uw reisagent is een mens van vlees en bloed. Hij kent U, herkent U en herinnert zich U.
47. Financiële planning : uw reisagent wil en kan uw budget beheren. Want hij wil U nog terug zien. Niemand wil teveel betalen, toch?
48. Mis niets! Uw reisagent zal U veel tips kunnen geven over wat U absoluut moet zien, proeven, uitproberen tijdens uw trip. Want het is zijn vak.
49. Vaklui! Een goede bakker, een goede slager, een goede loodgieter, een goede timmerman, een goede reisagent. Vaklui, dat willen we.
50. Twijfelt U nog? Loop eens binnen bij uw reisagent en stel een paar vragen. U weet dadelijk dat U in goede handen bent.

• Bron American Society of Travelagents/Travel 360°